• Måltidene

23/01/2024

I Melløsparken barnehage vil barnet deres få servert alle måltider her. Dere behøver ikke å sende med matpakke. Vi tilrettelegger for de som har matallergi, de som kun spiser halal eller de som har andre behov.

Dere betaler 385,- i kostpenger i måneden. Juli er betalingsfri

Frokost
    Vi serverer ferskt brød, knekkebrød og variert pålegg.
    2 ganger i uken blir det servert havregrøt.

Frokostserveringen er fra kl. 08:00- 08:30

Lunsj
    2 dager i uken blir det servert varmlunsj fra Matibox.
    De andre dagene serverer vi ferskt brød, variert pålegg og alltid noe grønt på bordet. Avdelingene lager i tillegg varmretter i grillhytta og på tur-

MATiBOX AS er en av landets ledende leverandører av sunn og næringsrik mat, til barnehager, skoler og SFO.
    Deres matkonsept er bygget på ekte & ren mat fra lokale kjøkken og produsenter, med de beste råvarer. Alle retter og menyer er basert på rene produkter, sunnhet, miljø, kortreist og bærekraft. Gode kostholdsvaner i tidlige barneår er avgjørende for gode matvaner senere i livet. Et sunt, variert og smakfullt kosthold er en forutsetning for utvikling, læring og trivsel hos barn og unge.

Følg gjerne MATiBOX på Facebook, så ser dere alt det deilig de serverer.
    Lenke til Facebook:Matibox

Frukt
    I tillegg til frukt og grønnsaker (sesongens frukt og grønt + noen nye spennende smaker) serverer vi Biola med havregryn og /eller brød, knekkebrød og variert pålegg.
    Fruktmåltidet servere vi i 14 tiden.

Høsten 2012 ble vi en 5 om dagen barnehage.
    Det betyr blant annet at vi har kuttet ut kaker og annet søtt til bursdagsfeiringene, og at vi serverer frukt og grønt til ALLE måltider.
    Vi ønsker å inspirere og motivere barna til å spise mer frukt og grønt. Vi vil bestille forskjellig frukt og bær og presentere barna for nye smaker.

Oppskrifter og inspirasjon til hva dere som foreldre kan gjøre hjemme finner dere på www.frukt.no